به سمت اصلاح آموزشی – اجماعی – زبانی

[ad_1]

سال 2020 سال تأمل و بررسی در تمام سطوح مسیر کشورمان است که شش دهه پس از استقلال به ویژه در زمینه آموزش به بزرگسالی رسیده است.

پس از یک سری طولانی “اصلاحات” آموزشی: 1966 ، 1973 ، 1979 ، 1999 ، بدون دستیابی به نتایج رضایت بخش ، سیستم آموزشی ما واقعاً دچار مشکل شده است.

این ، از جمله ، در سطح ضعیف زبان معلمان که وظیفه تدریس دروس علوم به زبان فرانسه را بر عهده دارند ، و تأثیر آن بر درک دانش آموزان از محتوای این مطالب منعکس می شود ، که منجر به ضعف زبان و زبان می شود. سطح پایین ، که دانش آموز را در طول مسیر علمی خود و پس از فارغ التحصیلی همراهی می کند.

اگرچه دانش آموزان و دانشجویان برای اینکه بتوانند پاسخ های تقریبی در آزمون ها و امتحانات بدهند ، معمولاً حافظه را جایگزین درک مطلب می کنند ، اما این روش به کسانی که وارد زندگی حرفه ای می شوند کمکی نخواهد کرد ، بنابراین سطوح مربوط به آنچه که هستند شروع می شود: عملکرد ، عدم درک و بهره وری اقتصادی پایین در همه زمینه ها. .

قانون اساسی 1991 مسئله زبان را تنظیم می کند ، زیرا زبان عربی زبان رسمی کشور شد و همین قانون اساسی زبانهای ملی را عربی ، بولاری ، سونانکه و ولوف می داند ، اما این وضعیت زبانی که توسط قانون اساسی تصویب شده است ، با اصلاحات آموزشی همراه نیست. آن را در جای خود مجسم خواهد کرد. برعکس ، اصلاحات سال 1999 اساساً با متن قانون اساسی مغایرت دارد.

این اصلاحات مشاوره لازم را در مورد آن انجام نداد ، بنابراین از همان ابتدا به وجود آمد و بذر شکست را به همراه داشت ، به همین دلیل ، این است که نمی تواند عملی شود زیرا دانش آموز نمی تواند به درستی درک و درک کند با توجه به سطح ضعیف معلمان فرانسوی که در بالا ذکر شد ، تقریباً نیمی از دروس تجویز شده را درک کنید.

به منظور برون رفت از دشواری زبان فعلی و عدم موفقیت سیستم آموزشی در وظایف اصلی خود ، جدی بودن موضوع و اهمیت آن برای سرنوشت کشور مستلزم تهیه اصلاحات آموزشی جدید است که مهمترین ویژگی های آن عبارتند از:

1. تصویب زبان رسمی پیش بینی شده در قانون اساسی کشور به عنوان زبان آموزش و اداره ، زیرا بیشترین کاربرد و توانایی را برای انجام این کار دارد ، پس از مشاوره های گسترده بین بازیگران مختلف آموزشی ، سیاسی و مدنی در این زمینه. نگرش به طوری که همه نیاز به آموزش رشته های ادبی و علمی را به یک زبان واحد درک کنند و این زبان در همه بخش ها فعال شود.

2. ایجاد چارچوبی برای ارزیابی و فعال سازی نقش سایر زبانهای ملی: بولارسکی ، سونینکه و ولوف ، با ایده پردازی آموزش و استفاده از آنها در امور اداری ، به ویژه در بخشهای بهداشت و دادگستری و غیره.

3. زبان (های) گشودگی را که به نفع سیستم آموزشی ما است در میان مدت و بلند مدت در میان زبانهای پرکاربرد جهان (فرانسه ، انگلیسی و غیره) شناسایی کنید.

4- اتخاذ سازوکار جدیدی که در عمل شفافیت رقابت ها ، عینیت ، انصاف و انصاف در انتصاب مقامات دولتی و پست ها را تضمین می کند ، به طوری که همه از فرصت های برابر برخوردار می شوند ، بدون تبعیض یا استثنا بر اساس قومیت و فرهنگ.

5-تأسیس شورای عالی جدید آموزش و پرورش ، تحقیقات عالی ، آموزش و حرفه ای ، كه اعضای آن و رئیس جمهور تحت یك دوره ریاست جمهوری توسط رئیس جمهور منصوب می شوند و تا زمانی كه در اولین قانون اساسی به عنوان یك نهاد قانون اساسی مستقل شناخته می شود ، ریاست آن را بر عهده خواهد داشت. اصلاحات ، که به همه پرسی ارائه خواهد شد. این شورا وظیفه دارد مفهومی برای یک استراتژی ملی برای مقاطع مختلف تحصیلی ، پژوهشی و حرفه ای در میان مدت و بلند مدت تدوین کند ، در حالی که بخشهای وزیری مربوط اجرای این استراتژی را بر عهده دارند.

6. آغاز معرفی اصلاحات لازم در برنامه های درسی ، برنامه ها و تصمیمات با توجه به استراتژی تهیه شده توسط شورای عالی آموزش و پرورش ، تحقیقات عالی و آموزش حرفه ای ؛

7. بررسی درصد اختصاص یافته از بودجه عمومی دولت برای آموزش و پرورش در مقاطع مختلف ، طی سه سال به تدریج به 30 تا 35 درصد برسد.

8- افزایش قابل توجه حقوق معلمان ، متناسب با افزایش درصدی که در مراحل مختلف بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص یافته ، تا زمانی که در مدت سه سال به 200٪ برسد.

9. تصویب قانونی که وزارت متولی آموزش متوسطه را الزام می کند که درصد دانشجویان موفق در دوره لیسانس نباید از میانگین میزان قبولی این گواهی در کشورهای همسایه (56٪ در سال جاری) کمتر باشد.

10. اصلاحات اساسی را در سیستم آموزش عالی وارد کنید تا ظرفیت جذب م institutionsسسات آن دو برابر شود تا در دوره اصلاحات جدید دسته ای از دانشجویان مقطع کارشناسی موفق بدست آید و پیشنهاد آموزشی در این سطح از آموزش متناسب با اولویت های اقتصادی ، فنی ، فناوری ، علمی و فرهنگی کشور ، ضمن بررسی نقشه دانشگاه ، به طوری که اکثر کشورها دارای نهادهای دانشگاهی متناسب با توانایی های اقتصادی خود هستند ، به طوری که اکثر م institutionsسسات آموزش عالی فقط در نوكاكوت كه بيش از 90٪ دانشجويان در آن تحصيل مي كنند.

مقدمات این اصلاحات باید در اسرع وقت آغاز شود ، زیرا شرایط اکنون مطلوب است ، حداقل با توجه به اینکه اکثریت موریتانی ها از شکست سیستم آموزشی ما در وضعیت فعلی و ضرورت اصلاح آن اطمینان دارند. قابل توجه و کامل.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید