نوازش در برابر “دست نامرئی” !! (1/2)

[ad_1]

من با خوش بینی درباره انتقال دموکراتیک که در جریان انتخاب رئیس جمهور محمد اولد شیخ غزوانی برای رسیدن به قدرت اتفاق افتاد ، نوشتم و آن را ژستی خوب ارزیابی کردم ، و درست است که اگر به نگرانی ها و نگرانی های کشور نگاه کنیم اگر رئیس جمهور سابق موفق به نقض قانون اساسی و گسترش طرح توسعه به کمیسیون سوم شده باشد و چه اتفاقی که بعد از آن افتاده است ، کشیده شده است. ترا)

اوضاع در اکثر کشورهای آفریقایی هنوز در یک کشور پایدار از دموکراسی تثبیت نشده است. آنها کشورهایی هستند که در میان باد دموکراسی و شکست های دیکتاتوری و الحمدلله متزلزل می شوند ، که ثروت ما را به یک قوس جدید دموکراسی و صلح آمیز تبدیل کرده است. انتقال قدرت.

علی رغم جو فوق العاده ای که برای رئیس جمهور گازوانی مهیا شده بود ، چون وی پس از انتخابات اجماعی که همه در آن شرکت کردند ، حضور یافت ، مخالفان به زودی به او کمک کردند و فرصت طلایی نادر را فراهم کردند. تعداد کمی از روسای جمهور از آن استقبال می کنند و خواستار گفتگو و آرامش بخشیدن به فضای تنش و تنش سیاسی می شوند. و دلیلی برای بازگشت تنش سیاسی و نارضایتی مردم است.

مردم در کشورهای جهان سوم را می توان به یکی از دو روش ترغیب کرد ، یا بهتر است بگوییم تحت سلطه قرار گیرد: آنها در معرض نیروهای ناعادلانه و فاسدی قرار می گیرند که از ابزارهای دولتی برای هویج و ارعاب استفاده می کنند ، و آنها از سیاست های تبعیض و نژادپرستی و تحریک قومی ، فرقه ای و منطقه ای استفاده می کنند ابتدا توسط یک مصلح شجاع و مصمم که مشکلات را می شکند و به معجزه می رسد.

همانطور که برای عملکرد قابل قبول و عملکرد متوسط ​​، تردید و تعلل ، انتظار برای برنامه ریزی پس از برنامه ریزی و استدلال با شرایط و فرصت ها .. برخی از نخبگان منصف ممکن است آنها را درک کنند ، اما اکثر مردم حتی اگر اینگونه باشند باعث ناامیدی و نارضایتی می شوند توجیه شده توسط شرایط ، برنامه ریزی و توانایی ها.

در جوامع شکوفایی و شکوفایی ، مردم می توانند حاکمان را ترغیب کنند که آنچه را که وجود دارد حفظ کنند و ادامه آن را تضمین کنند ، اما نگه داشتن در یک محیط بد به آرامی باعث کشته شدن مردم می شود و امید به آنها و ثبات در یک واقعیت رو به زوال عقب نشینی در واقعیت و ادامه از درد و رنج.

بنابراین ، پیرو تاریخ رژیم های مختلف سیاسی در کشور و سایر کشورها ؛ با شروع هر سیستم جدید ، او متوجه خواهد شد که وی اصلاحات و تلاش های قابل توجهی در اصلاح عدم تعادل قبلی دارد (و عجیب است که بیشتر این تلاش ها صادقانه ، صادقانه و ناشی از اراده ای اصیل برای اصلاح است).

با این حال ، با گذشت زمان ، این روحیه اصلاح طلبانه به تدریج کمرنگ و خشک می شود تا زمانی که از بین می رود و با گذشت زمان می تواند به ابزاری قابل انعطاف از رژیم فاسد یا ناکارآمد تبدیل شود که برای تغییر یا اصلاح آن به وجود آمده است.

این سرنوشت غالباً با انقلابی که بر گلویش آمده است ، یا کودتایی که پشت تانک می گذرد ، یا دموکراتی که کوزه ها از چنگال دیکتاتوری انداخته شده اند ، برابر می شود.

بسیاری از تحلیلگران دلیل این پدیده را وجود “دست پنهان” یا گروههای مخفی ، عبور از سیستمها و افراد ، کنترل دولت در تمام مفاصل آن می دانند ، این بدون لوس و اغراق نیست ، زیرا این لابی های مخفی است – حتی اگر برخی از آنها آنها در دوره های خاص وجود دارند – نمی توانند وجود داشته باشند. از جمله آنها اتصال و هماهنگی منافع و اهداف است که آنها را برای همه سیستم ها منفعل می کند و از همه پنهان است و همه را کنترل می کنند !!

و اغراق در گسترش این نوع ایده ها ، کمک برخی از افراد خوب به ناامیدی مردم از تغییر و اثربخشی تلاش های اصلاح طلبان است.

در واقع ، به نظر من ، سوال کوچکتر از آن است .. “دست پنهانی” وجود دارد ، درست است! او همه را کنترل می کند و غالباً از همه قویتر است و منافعش منافاتی ندارد … اما اینها سازمان های مخفی ، لابی های نظامی یا گروه های فشار نیستند … این دست “بوروکراسی اداری” آدم کش است …

بوروکراسی اداری تنها کسی است که از بقای سابق سود می برد ، از ترس تغییر و مخالفت با اصلاحات ، یعنی. اگر این یک “بوروکراسی خنثی” باشد (فقط از بوروکراسی ، کلسیفیکاسیون و هنجارهای منسوخ گرفته شده است) ، اما اگر “بوروکراسی فاسدی” باشد که به یک محیط فاسد نفوذ کرده است ، با آن مبارزه خواهد کرد. مبارزه شدید و رویارویی ناامیدانه با همه چیز جدید ..

از آنجا که تغییر در اینجا فقط دور شدن از منطقه آسایش ، دانش و ایمنی نیست – و دشوار و دشوار است – مانند یک بوروکراسی خنثی ، بلکه علاوه بر این به نتیجه می رسد. از دست دادن سود و امتیازات و می تواند محکومیت ، پاسخگویی و مجازات باشد.

بر این اساس ، بوروکراسی در هر دو نسخه (خنثی و فاسد) تمایل به تغییر ندارد. اول پرهیز از خطر و ترک منطقه ایمنی و آسایش و دوم: حفظ امتیازات بی نظمی و پرهیز از مالیات و مجازات های اصلاحی.

بوروکراسی ، اگر این دست نامرئی باشد که مانند یک مانع ایستاده و بدون هیچ گونه اصلاح ، توسعه یا تجدید قیام ، در وهله اول از تصویب آن جلوگیری می کند ، یا در صورت تصمیم گیری سرعت آن را کاهش می دهد و مانع آن می شود ، و می تواند آن را در یک نوسان بکشد یا پسری ، پس از تولد و حرکت! این یک بیماری مهار در مدیریت است و مانعی جدی برای پیشرفت است.

مدیر هوشمند می تواند آن را در واقعیت مدیریت هر م institutionسسه یا واقعیت م institutionsسسات اطراف خود مشاهده کند. او در نهادهای عمومی دولت است ، از رده های بالای سلسله مراتب خود تا ساده ترین دولت خود ، از ریاست جمهوری تا مدرسه.

او در موسسات خصوصی و در سازمانهای جامعه مدنی مانند احزاب ، اتحادیه ها و انجمن ها … در شرکت ، حزب ، اتحادیه ، انجمن و باشگاه حضور دارد.

در هر یک می توان تأثیر مهلک بوروکراسی و یکرنگی را مشاهده کرد و اینکه چگونه روحیه اشتیاق ، نوآوری و جهش را از بین می برد.

این در هر یک ، هر چند به نسبت های مختلف ، بسته به اندازه م ofسسه ، سن آن و تبعات مناطق کار آن وجود دارد ، که توضیح می دهد سهم دولت ها و م institutionsسسات آنها بسیار زیاد و بزرگ است و بدون برچیده شدن قطع می شود. و شکستن گردن مردان در عزم ، عزم و نور ، بنابراین چگونه در مورد آهسته و مردد ..

(ادامه)

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید