وزارت انضباط با پاسخ به 18 س questionsال چشم انداز خود را برای ارزیابی معلم ارائه می دهد

[ad_1]

اخبار (نواكاوت) – وزارت آموزش ملی ، آموزش فنی و اصلاحات چشم انداز خود را برای ارزیابی ارائه كرد كه اعلام كرد برای معلمان سازماندهی می كند و این موضوع از طریق سندی كه به 18 سeringال پاسخ می دهد اختلاف بین آنها و اتحادیه های آموزش ابتدایی را برانگیخت. برای ارزیابی.

در سند جدید ، وزارت مربوط به طبقه بندی معلمان به چهار دسته بررسی شده است ، زیرا فقط به طبقه بندی آنها در دو دسته محدود می شود ، یعنی “معلمان ذی صلاح ، که آموزش آنها محدود به برنامه های جدید ، رویکردها و روش های تدریس خواهد بود و در ارتقا اولویت خواهند داشت ، و آموزش نامزدها ، برنامه های آموزشی ارائه می شود که علاوه بر تأمین کننده ، برای دسته اول شامل نقاط ضعف آنها در زمینه های دیگر است. “

این وزارتخانه هدف اولیه از این طبقه بندی را ثبت نام معلم در یک سطح مناسب آموزشی برای تأمین نیازهای وی عنوان کرد و افزود که تصمیم گرفته است طبقه بندی را به دو دسته محدود کند ، “درک نگرانی اتحادیه های صنفی که گروه معلمان در نیاز شدید به آموزش به گونه ای انگ زده می شود که با تصویر خوب معلم مطابقت نداشته باشد. “

وزارت تأكيد كرد كه ارزيابي برنامه ريزي شده روشي جداگانه يا خودسرانه نيست ، بلكه بخشي از يك برنامه جامع است كه تمام جنبه هاي فرآيند آموزش را در بر مي گيرد ، و تصميم گرفته شد كه مقدمات آن را براي تكميل گام هاي جدي به سوي اصلاحات آغاز كند ، فریب چشم نمایشگاه ، از جمله برنامه های بررسی و تست ، و انجام یک بررسی جامع از کتاب سیستم مدرسه ، راه اندازی یک مسیر بلند پروازانه برای اصلاح آموزش ابتدایی در مدارس مدارس ، پیشرفت محسوس در ایجاد سیستم مدیریت دیجیتال ، راه اندازی برنامه زیرساخت گسترده (حدود 2000 کلاس جدید) و افزایش قابل توجه منابع جهت پرداخت حقوق معلمان ، با دو افزایش متوالی 5 میلیارد اونس در سال 2020 و 5 میلیارد دیگر در سال 2021.

این وزارت هدف ارزیابی تعیین شده برای “تدوین برنامه یادگیری مادام العمر برای منافع معلمان به منظور توانایی انجام وظایف خود به بهترین نحو ممکن” بیان کرد ، خاطرنشان کرد که این طرح “پنج سال به طول می انجامد و دارای منابع مادی مهمی که به عنوان بخشی از برنامه اولویت های توسعه یافته و پروژه حمایت از آموزش ابتدایی به آن اختصاص یافته است. “

این وزارتخانه در پاسخ به این س whetherال که آیا این ارزیابی منجر به مجازاتی برای افرادی که عملکرد ضعیف داشته اند می شود یا خیر؟

این وزارتخانه درباره جدول زمانی خود گفت: “وضعیت آموزش و پرورش مستلزم تسریع در هر اقدامی است که برخی از جنبه های روند آموزشی را بهبود بخشد ، دوره آماده سازی ارزیابی را به پایان برساند ، منابع لازم را برای این امر بسیج کند و به کارگاه های دیگر راه یابد ، نتایج آن از نظر عملکرد معلمان بستگی دارد (برنامه ها ، کتاب های درسی ، مدیریت منابع. تمام بشریت) ثابت می کند که زمان ارزیابی فرا رسیده است و با توجه به مدت زمان لازم برای دریافت آموزش دریافت شده ، ما برای هر گونه تاخیر هزینه زیادی را پرداخت خواهیم کرد با تأخیر در دسترسی دانشجویان ما به آموزش با کیفیت.

این وزارتخانه تأکید کرد که “هیچ توجیه منطقی برای همه این تناقضات” ناشی از ارزیابی مشاهده نمی کند ، و خاطرنشان کرد که “بارها و بارها تکرار می شود که هدف از طبقه بندی ثبت نام هر معلم در کلاس متناسب با نیازهای او است. با اشاره به اینکه “این اولین بار نیست که این بخش با خیال راحت ارائه می شود. تصمیم گیری به نفع معلم با نگرانی های مربوط به بخشی از طیف اتحادیه های صنفی روبرو است. “

این وزارتخانه معتقد است که برخی از نگرانی های طیف صنفی ممکن است به دلیل “تشبیه با حقایقی باشد که معلمان در گذشته تجربه کرده اند. ما می خواهیم به آنها اطمینان دهیم که کاملاً با آنها اختلاف داریم.”

وزارت نتایج ارزیابی را در “اطمینان از دستیابی به سطح لازم عملکرد و عملکرد دبیرخانه ، و ثبت نام در آموزش مربوطه برای نیازهای اولویت دار ، ارتقا promotion ، اولویت در کنترل و اصلاح مسابقات و سایر فرصت ها برای ارتقا و ایجاد انگیزه. “

در مورد مجازات های تحریم وی ، این وزارتخانه آنها را “محرومیت از برنامه آموزش پنج ساله و امتناع از هر نوع ارتقا و انگیزه ناشی از نتایج ارزیابی” عنوان کرد و افزود “این حق را برای خود محفوظ می دارد متون علیه غایبان بدون عذرخواهی مشروع “

در مورد تیم های سنجش ، این وزارتخانه گفت که “همه معلمان در محل مدیر و معلم هستند ، همچنین معلمان شاغل در ادارات منطقه و بازرسی های استانی که انتصاب رسمی ندارند” ، تأکید کرد که “شرکت در ارزیابی الزامی است.” برای معلمان رسمی “

این وزارت گفت که ارزیابی در تمام مراکز استان ها انجام می شود و توسط مقامات مرکزی ، مدیران منطقه ای ، بازرسان منطقه و بازرسان منطقه نظارت می شود.

وزیر کل طیف اتحادیه های صنفی ، معلمان و شرکا را به دیدگاه مثبت نسبت به اقدامات اصلاحی جدی فراخواند و از آنها خواست که دیگر با روشهایی که ممکن است در گذشته دارای اهمیت باشند ، متوقف شوند ، اما در حال حاضر دیگر مناسب نیستند. وضعیت فعلی آنها می توانند مانعی در برابر اصلاحاتی باشند که همه انتظار دارند. معلم اولین شرکت کننده در آن و اولین ذی نفع آن است. با توجه به متن سند

این وزارتخانه اعلام کرد که از اجازه دادن به همه اتحادیه ها ، خواسته یا ناخواسته ، در برابر هر اقدامی که باعث بهبود روند آموزشی شود ، خودداری کرد و تأکید کرد که قصد دارد با این ارزیابی جلو برود و در برابر هرگونه رفتاری که مانع یا تأثیرگذار باشد ، قاطعانه بایستد.

ــــــــــــــــــــــــ

– برای خواندن متن سند جدید ، اینجا را کلیک کنید یا به بخش اسناد مراجعه کنید

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید