پرسش و پاسخ در مورد ارزیابی معلم به نفع معلمان و افکار عمومی

[ad_1]

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند به پیامبر بزرگوارش برکت دهد

پرسش و پاسخ در مورد ارزیابی معلم به نفع معلمان و افکار عمومی

قبل از پاسخ به س questionsالات مربوط به آن ، ارزیابی برنامه ریزی شده برای معلمان را مرور کنید

ارزیابی برنامه ریزی شده یک رویه منفرد یا خودسرانه نیست ، بلکه بخشی از یک برنامه جامع است که تمام جنبه های فرآیند آموزشی را در بر می گیرد و تصمیم بر این است که آماده سازی برای آن به عنوان ادامه گام های جدی به سوی اصلاحات آغاز شود که دیگر اشتباه نیست. از نظر نمایشگاه ، از جمله برنامه های بررسی و آزمایش و انجام یک بررسی جامع از کتابهای درسی ، و راه اندازی یک مسیر بلند پروازانه برای اصلاح آموزش دبستان ، پیشرفت محسوس در راه اندازی سیستم حاکمیت دیجیتال ، راه اندازی یک برنامه زیربنایی گسترده (حدود 2000 مورد جدید) با دو افزایش متوالی 5 میلیارد اونس در سال 2020 و 5 میلیارد دیگر در سال 2021. .

1. هدف از ارزیابی که وزارت در نظر دارد برای معلمان انجام دهد چیست؟

ارزیابی برنامه ریزی شده با هدف تدوین یک برنامه آموزش مداوم به نفع معلمان به منظور امکان انجام وظایف خود به بهترین شکل انجام می شود. این طرح برای مدت پنج سال تمدید خواهد شد و منابع مالی مهمی به عنوان بخشی از برنامه اولویت های تمدید شده و پروژه پشتیبانی آموزش مقدماتی اختصاص یافته است.

2. آیا این ارزیابی منجر به تحریم عملکرد ضعیف خواهد شد؟

برعکس ، این امر به او امکان می دهد تا در یک برنامه آموزشی کاملاً فکر شده سطح خود را ارتقا دهد.

3. چرا باید آن را در چهار دسته طبقه بندی کرد؟

هدف از طبقه بندی قبل از هر چیز ثبت نام معلم در سطح مناسب آموزشی برای تأمین نیازهای وی است و درک بخش صنفی از این که دسته معلمانی که نیاز زیادی به آموزش دارند به گونه ای انگ زده می شود که تصویر خوبی از معلم را برآورده نمی کند ، طبقه بندی در این مرحله به دو نوع محدود می شود:

– (“معلمان شایسته” ، که آموزش آنها محدود به برنامه های درسی جدید ، رویکردها و روش های تدریس خواهد بود و در ارتقا اولویت خواهد داشت) ،

– (“متقاضیان آموزش” که به آنها برنامه های آموزشی ارائه می شود که علاوه بر آنچه در گروه اول ارائه می شود ، پوشش نقاط ضعف آنها در زمینه های دیگر است).

4- پس چرا این همه تناقض در مورد طبقه بندی؟

وزارتخانه توجیه منطقی برای همه این تناقضات نمی بیند ، زیرا بارها اظهار داشته است كه هدف از طبقه بندی ثبت نام هر معلم در كلاس تحصیل متناسب با نیازهای وی است و در هر صورت ماده 6: از فرمان 040- 2019 ، که برخی سعی دارند آن را به عنوان ورودی برای اقدام علیه چه کسی تفسیر کنند. ارزیابی نشان می دهد که عدم توانایی آنها در تدریس از مراجعه به متون مدیریت شده توسط کارمندان فراتر نمی رود ، و وزارت هنوز در دسترس است تا علیه بسیاری از کسانی که آنها را نقض کرده اند ، اقدام کند ، اگر این بخاطر تمایل به انتقال آرام از هرج و مرج ، توصیف مدیریت منابع بخش در دوره های اخیر ، به مدیریت مشخص شده با شفافیت. ممکن است اتفاق بیفتد تضمین شده است که به بهترین شکل و با استفاده بهینه از تمام منابع انسانی و مادی موجود ، خدمات آموزشی را به بیشتر کودکان ارائه می دهد. در هر صورت ، این اولین بار نیست که بخش بخش معلمان با نگرانی در مورد بخشی از طیف اتحادیه های کارگری روبرو می شود..

شاید دلیل برخی ترس ها ، و خدا بهتر می داند ، تشبیه با حقایقی است که معلمان در گذشته ها تجربه کرده اند. ما می خواهیم به آنها اطمینان دهیم که در آستانه قطع کامل آنها هستیم.

5- چرا ما معلم را مسئول آموزش ضعیف می دانیم و از همه جنبه های دیگر غافل می شویم؟

این ارزیابی هیچ گونه مسئولیتی را به عهده معلم نمی گذارد ، بلکه یک اقدام جدی برای از بین بردن برخی از نواقص در آموزش اولیه کلاس های معلم در نتیجه دوره امضا ، آموزش و صدور گواهینامه است که دارای نقایصی در دوره های قبلی بود. ، مانند سایر جنبه های فرآیند آموزشی ، و اقدامات دیگری را که قبل از آن آغاز شده است ، از جمله بررسی برنامه های درسی ، کتاب های درسی و بازسازی مدارس مدارس ، برای محدود کردن دسترسی به این حرفه برای کسانی که ارزش خود را ثابت کرده اند ، تکمیل می کند. برای امضا ، آموزش و صدور گواهینامه بدون نقص.

6. تفاوت این ارزیابی با ارزیابی های قبلی چیست؟

با این تفاوت که در حال انجام یک اصلاح کامل است و نه در یک روش واحد و همزمان ، و همچنین با این واقعیت متمایز می شود که هدف آن تهیه یک برنامه آموزشی پنج ساله است که منابع لازم برای آن از قبل تخصیص یافته است و بهترین استانداردها را اتخاذ می کند و به دنبال بهترین روش شفافیت است و اقدامی ضروری برای اصلاح آموزش است که موضوع اجماع همه موریتانی ها است..

7. چرا اکنون آن را تعریف کنیم؟

وضعیت آموزش و پرورش مستلزم تسریع در هر روشی است که برخی از جنبه های فرآیند آموزشی را بهبود بخشد ، دوره کامل آمادگی را برای ارزیابی و بسیج منابع لازم برای آن و همچنین پیشرفت در سمینارهای دیگر که نتایج آن به سطح عملکرد معلم بستگی دارد ، انجام دهد. (برنامه ها ، کتاب های درسی ، مدیریت منابع انسانی) ، همه اینها ثابت می کند که زمان سنجش رسیده است و با توجه به زمانی که برای یادگیری لازم است ، با تأخیر در دسترسی دانش آموزان خود به آموزش با کیفیت ، هزینه بالایی را برای هر تاخیر پرداخت خواهیم کرد..

8- ضمانت های شفافیت چیست؟

رعایت دقیق ترین استانداردها هنگام آزمایش و انجام ارزیابی همزمان در سرزمین ملی ، کنترل دقیق ، توهم و دقت در تصحیح و پیگیری بالاترین درجه پنهان کاری در بهره برداری از نتایج ، همه با تکیه بر مجموعه ای از بازرسان شناخته شده برای صلاحیت و صداقت آنها.

9. عواقب معلم چیست؟

اطمینان حاصل کنید که سطح لازم تعهد و صداقت حاصل شده است ،

– ثبت نام در آموزش مناسب برای نیازهای اولویت خود ،

– ارتقا دهید ،

اولویت در کنترل و تنظیم مسابقات ، همراه با سایر فرصت های ارتقا promotion و ایجاد انگیزه.

10. مجازات ارزیابی تحریم چیست؟

محرومیت از برنامه آموزشی پنج ساله ؛

محرومیت از همه اشکال ارتقا و انگیزه ناشی از نتایج ارزیابی.

وزارت حق این را برای خود محفوظ است که بدون عذرخواهی مشروع ، مطابق با متون علیه غایب رفتار کند.

11. گروه های ارزیابی کدامند؟

همه معلمان میدانی مدیر و معلم هستند و همچنین معلمانی که در ادارات منطقه و بازرسی های مناطق کار می کنند و انتصاب رسمی ندارند..

12- آیا شرکت در ارزیابی الزامی است؟

مشارکت برای معلمان رسمی اجباری است و وزارتخانه خوشحال است كه از قبل به همه اطلاع دهد كه مقابله با ارزیابی و عواقب آن با جدیت و دقت چاپ می شود..

13. ارزیابی در کجا انجام می شود؟

در تمام مراکز استانها.

14 چه کسی آن را تماشا می کند؟

– آبه مقصد مرکزی

مدیران منطقه ای

بازرسان منطقه

بازرسان بخش.

15- منظور از ارزیابی زبان دوم چیست و آیا در طبقه بندی تأثیر دارد؟

منظور از ارزیابی زبان دوم ، شناسایی امکان تکثیر در بین معلمانی است که دوگانه نیستند و این اطلاعات مهمی است که امکان استفاده بهتر از منابع انسانی را از طریق بهره برداری از برخی معلمان برای تدریس به یک زبان فراهم می کند. ، غیر از زبان شکل گیری آنها و همچنین نیاز آنها به آموزش. نتیجه زبان دوم در طبقه بندی معلمان گزارش نشده است.

16. آیا معلمان و ناظران آموزش متوسطه با ارزیابی سروکار دارند؟

آنها بعداً به ارزیابی می پردازند و شکل و شرایط آن در آینده مشخص می شود.

17- آیا ارائه دهندگان خدمات علاقه به ارزیابی دارند؟

آنها برای شرکت در انتخاب شرکت دارند یا نه و مشارکت حق دیگری به جز بهره مندی از یادگیری مادام العمر ندارد. به همین ترتیب ، عدم حضور آنها جریمه ای در نظر نگرفته است.

18- چقدر صحت دارد که برخی می گویند وزارتخانه بدون مشورت با اتحادیه ها ارزیابی را انجام داده است؟

این درست نیست ، زیرا وزارت طیف اتحادیه های صنفی را در یک جلس مشورتی در هتل آزالای در ژوئیه 2020 تشکیل داد و آنها را مجدداً در 19 ژانویه 2021 در م theسسه آموزش ملی دعوت کرد تا در مورد روش ها و سازوکارهای ارزیابی مشورت کند. و سخنان خوبی که گفته بودند را در نظر گرفت. و تصمیم گرفت ارزیابی را به تاریخی موکول کند که اطلاعات مربوط به انتشار را تضمین کند ، و وزارت به بحث و گفتگو با اتحادیه ها برای غلبه بر موانعی که ممکن است مانع تشکیلات آنها شود ادامه خواهد داد و کلیه مراحل مربوط به آن در بخشنامه ای منوط خواهد شد خطاب به ادارات منطقه و بازرسی..

وزارت کل طیف اتحادیه های صنفی ، معلمان و شرکا را به نگاه مثبت نسبت به اقدامات جدی اصلاحات آغاز شده فرا می خواند و آنها را به پایان دادن به روش های مقابله ای که ممکن است در گذشته دارای اهمیت خاصی بودند ، می بخشد ، اما دیگر مناسب نیستند و می توانند مانعی در برابر اصلاحاتی باشند که همه انتظار دارند. معلم اولین شرکت کننده در آن و اولین ذی نفع آن است.

وزارت از همه اتحادیه ها در برابر خواسته یا ناخواسته در برابر هر اقدامی که باعث بهبود روند آموزشی شود ، امتناع می ورزد.

وی بر عزم خود برای حرکت به جلو با استفاده از این ارزیابی و موضع قاطع خود در برابر هرگونه رفتاری که مانع از ایجاد مانع یا تأثیر بر آن شود ، تأکید می کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید